Friday, March 29, 2013

We LOVE History or Photography?

He He Hello Guys!
Salam Jumaat..
Hmm, entri kali ni panjang sikit tajuknye..
We LOVE History or Photography?
Hmm, kenapa aku buat tajuk macam tu ek?
Ha, meh nak citer meh..

Semalam, aku and the geng (Haje, Fatin, Kiah) pergi ke Muzium Sabah..
Sadisnya, dah 2 tahun lebih kat KK ni, semalam baru berkesempatan pegi sana..
Tu pun, sebab sebelum ni Shad Rach tanya " Dah pernah pegi Muzium Sabah? "..
Haiyak! Tetibe rasa terpukul dengan soalan tu, so, terus la plan ngan kengkawan utk pegi sana..And, alhamdulillah, kami berjaya ke sana dengan jayanya + berjaya naik bas tanpa sesat! hoho..So, lepas ni takdek la ternganga-nganga a.k.a peghak (blur) kalo orang citer atau tanya pasal apa ada kat Muzium Sabah tu kan? hoho..Kalo lepas ni, nak suruh jadi tour guide pegi Muzium Sabah pun, dah boleh sangat dah! Ngeee..

Hmm, Muzium Sabah tu quite interesting la bagi aku..
Sebabnye, muzium tu besar and macam-macam ada habaq hang..
Ada jambatan gantung, ada tasik, taman tamadun Islam, kereta antik, kereta api..
The best + interesting part is Muzium Sabah tu ade rumah warisan etnik-etnik Sabah yang takkan ade kat muzium lain ( I think)..Rumah Bajau, rumah etnik Abah aku pun ade tau! hahaha..Tak penah aku jumpe muzium sebesar tu kat tempat lain..Ipoh and Taiping punyer pun kecik jek..
So, aku musykil " tu muzium ke, taman rekreasi ? "

Hmm, selalu orang-orang yang pegi muzium ni cintakan sejarah, ye tak?
Kami lah tu antaranya..*actually aku tak sure la Fatin, Kiah, Haje cintakan sejarah ke tak..hihihi..Motif aku nak pegi sana, nak tau pasal sejarah Sabah la kononnye..Tapi, bila sampai sana, tetibe motif bertukar pulak! Tetibe, mood nak bergambar lebih daripada mood nak baca pasal sejarah..
#AcanerTu #HukAlorhh #IniSemuaPoyo
You know what, we snap approximately 300pictures at there..
Gila kan? hohoho..*kami lah model tak berbayar..kikiki..
Let's see this (only part of it)!
Welcome, welcome! hihi
Pon! Pon! Pon! Tenom, tenom! haha
Muzium Tamadun Islam..
Kereta Mewah Antik..
Jambatan Gantung..Syiokk ooo..
Taktau la ni kereta ke lori..hoho
Orkid lah! bukan okid..
Burok tapi antik..hihi
Audi versi lama..
Burok pun burok lah, janji rock! haha
K.A.M.I
Rumah Brunei..
Rumah Bisaya.. 
Rumah Suluk..
Rumah Bajau (Rumah Abah)..hehe
Rumah Pekebun Cina..haiyak!
Row, row, row your boat, Kiah! hihi
Tasik penuh dengan pokok ape taktau..hoho

So, I wonder, do We LOVE History or Photography actually? 
Hmm, I think, We love photorgrapy more than history lah! hahaha
xoxo..ADIOS



I Am The Actor Of My Life! (^_^)

2 comments:

  1. cute3!!! best sesangat.. lepas ni shadrach xle perli kita dah.. hehe, aku baca sejarahnya, especially part alat muzik, kadazandusun history, part tgok tengkorak yang berkulat tu paling aku ingat sekali.. naseb dia xbagi tgkap gambo, klu x, mmg aku bawak balik hantu bobohizan la..hahaha.. tp serius muzium sabah sangat3 besar..

    ReplyDelete
  2. hahahaha..tula..best kan? kira kita tak la kene perli lagi dah lepas ni..tula..dekat dalam muzium semua baca..tapi yang kat luar muzium tu yang x baca tu..hahaha..

    ReplyDelete