Friday, March 08, 2013

Eh, terasa aku!

He He Hello Guys..
Rasanya dah lama dah aku tak merapu dalam belog aku ni ha..
* Erk! Betul ke dah lama tak merapu?
So, malam ni aku decide nak merapu-meraban sikit kat sini..hohoho..

So, malam ni aku pilih topik pasal pantun (*yang ala-ala lagu terbaru ST12) dalam gambar kat bawah ni ha!


Ha, kata Mak-nya gini :

Putih-putih melati..
Merah-merah delima..
Bangun pun tengahari..
Macam mana bakal mak mertua
nak suka?

Glurppp! Eh, terasa aku! 
Tu lah kau, Fana! Asyik bangun lambat jek..
Kan dah terkena batang hidung sendiri..#HukAlorh

Nasib baik la Mak kartun tu yg ckp gitu, bukan Mak aku! hoho

Belum pernah lagi la dalam sejarah kelahiran aku (*chewah! ), Mak aku berpantun bagai nak perli aku..Selalu die cakap straight to the point jek kalo aku bangun lambat..Paling-paling pun die akan cakap :
*Bangun la anak dara ooi..Anak dara ape ni bangun lambat? Orang lain dah kehulu-kehilir dah, kamu baru nak bangun? Esok dah kawin, lapar la anak ngan laki kamu..hoho..
And kadang-kadang tu, Mak suka tipu-tipu..baru pukul 9 pagi, konfirm die akan cakap dah pukul 12 tengahari..But one thing about Mak, die takkan marah aku bangun lambat kalau aku baru balik cuti..Die paham aku penat belajar kot..hohoho..
Kalau Abah pulak, memey sporting habis habaq hang!
Gerak tak, ape pun tak..Die biar jek aku tido dengan aman + tenteram..
What A Life!!! hahaha..

Honestly speaking, aku dah tak boleh nak elak dah perangai ni..Dah jadi macam satu tabiat tau..Kalau kat hostel ni jangan cakap la..Kalau takdek kelas pagi, lepas solat Subuh, terus terjun balik naik atas katil..Nak Zohor kang baru bangun..Ni semua gara-gara selalu tido lambat la ni..
What A life!!! hohoho..

So, disebabkan aku ada tabiat yang agak buruk ni kan, sebelum kawin nanti, aku rasa nak tulis surat la kat bakal Mak Mertua aku nanti..(*Eh! Boleh ek macam tu? hoho )

Aku ingat nak tulis macam ni :

Dear Mak Mertua-To-Be,

                         Bakal menantu-mu ini memang suka bangun lambat..Niat nak bangun awal tu memang ada tapi selalu terlajak..Acaner tu mak mertua-to-be ku? So, sudilah kiranya Mak tunjukkan saya caranya untuk bangun awal ye mak..Bak kata satu pantun, buah cempedak di luar pagar, ambil galah tolong jolokkan, saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan..Dan tolong jangan bencikan saya gara-gara saya selalu bangun lambat okey? Bak kata pepatah, jangan seekor nyamuk, kelambu dibakar..hohoho..

                                                                         Sincerely, Your Daughter-In-Law-To-Be..


Emm, ok tak surat aku ni? Hohoho..

Buat bakal-bakal mak-mak mertua atau mak-mak mertua kat luar sana, 
Jangan sentap pulak baca surat tu ok..Tak terniat nak kurang ajar atau ape pun..Hanyalah gurauan semata-mata..Maklumlar makcik, saya memang suka merepek pong! kikiki..
No heart feeling ok! Pisyoooo.. :)

Buat anak-anak gadis kat luar sana, 
Jangan gatai tangan pulak pegi tulis surat macam tu pulak kat Bakal Mak Mertua korang!
Takmau, takmau..Tak baik..Plus, naya kene reject satgi, ceq tak tauuu..hohoho..
                                                                                                                                

Ok la, cukup la aku merepek malam ni..
See you guys in da next entry ok! ADIOS..


p/s : nanti kalau dah nak kawin, pandai hilang sendiri kot tabiat bangun lambat ni..hehehe..




I Am The Actor Of My Life! (^_^)

No comments:

Post a Comment