Saturday, January 19, 2013

Rumah Terchenta! :)

He He Hello guys!
#Listen #Letmespeak! 
Demam #SharifahZohraJanbeen + #Bawani tak habis lagi ni ha..haha..

Hmm, ce tengok tajuk entri aku kat atas tu? Ape maksudnye tuuu? ngeeee..
Ecece! 
Actually, post kali ni tujuannye nak bagitau + announce + clarify + yang sewaktu dengannye yang aku dah ada kat Rumah Terchenta! 
Hah! Over kan aku? Pasal dah balik rumah pun sibuk nak bagitau kan? Eh,tapi lantaklah! Aku kan suke berceghiter..
Dah nama blog pun Aku Punyer Citer! Lagipun, what are the blogs for rite???? hohoho..

Alhamdulillah!
Aku dah berjaya menapakkan diri di Rumah Terchenta!
Pejam celik pejam celik, golek kiri golek kanan, pandang atas pandang bawah, dah satu hari dah aku kat Rumah Terchenta ni ha..Haii Mr.Time, you're running so fast la bebeh!

Guys! You know what??? 
It's nice when you realise that you're in your own house, your own room, your own bed! And trust me, this is the best feeling ever that cannot be compared with anything else! 
Hantarlah aku kemana saje..ke utara, ke selatan, ke barat atau timur sekalipun, aku still akan ingatkan Rumah Terchenta termasuk orang-orang di dalamnye sekali! I'm sure that you guys will feel the same way like me kan? 
Sebab tu lah omputeh buat pepatah Home Sweet Home and ommelayu buat pepatah Tempat Jatuh Lagikan Dikenang, nikan Tempat Berkasih Sayang! 
*Eh betul ke pepatah ni? Gasak lah! hohoho..

Hmm, sampai-sampai jek Rumah Terchenta pagi semalam lebih kurang pukul 5.45 pagi, Mak Abah dah interbiu macam-macam dah! Mujuq depa tak tanya dah ada jodoh ke belum! hahahaha..Niat nak sambung tido gara-gara tak lena tido dalam flight + bus, terus dibatalkan gara-gara nak bersembang ngan Mak Abah! Almaklumler, masing-masing rindu meluap-luap macam lava gunung berapi yang dah nak meletup! *Ha kau, punye panjang perumpamaan aku buat! hohoho..

Sembang punyer sembang, sedar-sedar dah pukul 7 pagi..Mak pun dah nak kena pegi keje..Abah plak nak kena pegi Majlis Anugerah sebab Abah dapat APC (Anugerah Perkhidmatan Cemerlang)..cayalah Abah ana ni! Dapat APC tuuu..nampak sangat Abah ana rajin + cemerlang! hehehe..Lepas Mak Abah keluar atas urusan masing-masing, aku pun ape lagi, bomkebabom la atas katil sebab ngantuk giler dah!

 Lepastu, pukul 2 petang baru bangun hokey (*aku bukan malas, cuma penat banyak..hoho)..Terjaga pun sebab mak dah balik keje dah..mujuq Mak tak bebel..yela, anak die baru balik, mana die sampai hati nak membebel..rindu tak habis lagi la katakan! haha..Lepas mandi, makan and solat, terus jek memulakan tugas sebagai PA tak bertauliah Mak! Diajaknye kesana kesini..pegi pejabat, beli barang, tunggu Sarah time rehat..tapi takpelah! Sebagai anak yang baik, aku menurut perintah! Lagipun aku memang suka berjalan pun! hohoho..

Ok la! Nak sum up sikit about Rumah Terchenta!
* Rumah dah habis renovate..
* Mak dah tukar peti ais baru..chewah! hehe
* Bilik still macam dulu, warna hijau! I loikeee..
* Katil still macam dulu, single, belum berdouble sebab belum kawin! haha
* Makanan sedap-sedap, itu semestinye..

Ok la geng! That's all for now..wait for my next entry ok! ADIOS.. :)




I Am The Actor Of My Life! (^_^)

2 comments: