Monday, January 28, 2013

I Hope One Day! :)

He He Hello Guys!
Dah lama kot aku tak update blog ni..Al-maklumler busy memanjang..
*tapi blog ceq tak berhabuk pun sebab blog ceq ni putih bersih..hampa nampak dak? hohoho..
Korang mesti rindu nak tengok aku berceletoh tung tang tung tang kat sini kan? Korang takyah cakap pun aku tau dah sebab aku punyer instinct yang kuat..wakakaka..#OkAkuPerasan..

Ok la..
Pada malam yang damai + sejuk ni, aku nak berceloteh sikit la pasal impian-impian aku..
Yeaayy! Everyone has dreams including me!
Orang cakap "Mungkin Impian Tu Boleh Jadi Kenyataan"..
*orang la cakap,bukan aku..hoho..
So,you guys start la tanam impian dalam otak impian masing-masing ok..
Maybe kadang-kadang impian kite tu nampak macam remeh and sometimes maybe orang mempersendakan impian kite tu tapi let it be, darling! Teruskan Ber-Impian..Mana tau salah satu @ dua @ tiga @ semua impian kita tu jadi kenyataan..Ha!! Bertuah badan..#TakGittewPeah??
Tapi janganlah tanam impian yang dongeng-dongeng belaka..
Nak cium katak jadi putera lah! Nak jadi Harry Potter lah!
Come on lah! Simpan la impian yang make sense sikit..Kalo tak, nanti orang cakap korang giler! hahahaha..

Hmm, So, So, So!
Lets cek cek cekidautttt what I dream of..! 

I Hope One Day #1 : Aku Berpendidikan..
Yes! Ni impian aku yang first! Alhamdulillah, skang aku on da way nak dapat #Degree..Moga perjalanan aku nak dapat Degree dipermudahkan..Amin..After Degree, aku Ber-Impian pulok nak sambung #Master! Hah! Macam pandai sangat la aku ni kan? Ambik Degree pun macam nak terkencing, stress sana sini dah..ni kan nak sambung Master..Tapi takpela..Macam aku cakap tadi, kite Ber-Impian la dulu..mana tau impian tu nanti boleh jadi kenyataan kan? Hehe..After Master, aku Ber-Impian nak sambung #PhD la pulak..Hey, bukan Perasaan Hasad Dengki atau Pizza Hut Delivery tauu tapi Doctor of Philosophy..hoho..Aku cadang nak buat kat Oversea tapi impian ni kene hold on dulu aku rasa..Memandangkan aku punyer Homesick lain macam sikit, so, aku cadang nak tunggu ade suami lah baru nak sambung PhD..So, bile ade suami, kurang la sikit Homesick kot..hahaha..ni bukan gatai tau tapi perancangan masa depan! wakakaka..

I Hope One Day #2 : Aku Berkerjaya..
Ha! Ni impian kedua..Lepas dah belajaq tinggi-tinggi, konfirm la Ber-Impian nak ade kerjaya yang best2 pulok kan? Lagipun masa kecik-kecik dulu, cikgu atau mak bapak kite selalu tanya apa cita-cita kite kan? Ade yang nak jadi Dokter lah, Pilot lah, Engineer lah and bagai-bagai lah..Tapi aku dari kecik sampai la dah tua bangka skang ni, I still choose to be a #Lecturer..Aku pun xtau naper aku minat sangat nak ajar-ajar orang ni..padahal aku pun tak bape nak pandai and perlu diajar lagi..Tapi takpela..Dapat jadi ke idak, belakang citer..Yang penting, Ber-Impian dulu! Kan? hohoho..

I Hope One Day #3 : Aku Berduit..
Ok! Lepas jek dah ade kerjaya, mesti Ber-Impian nak ade #duit yang banyak-banyak kan? So, aku harap sangat-sangat nanti aku dapat keje yang best pastu dapat gaji yang #bombomkebabom! Well, semua orang pun pentingkan duit kan? Jangan nak tipu lah kata tak! hohoho..Lepas tu, bile ade duit banyak-banyak, aku Ber-Impian la nak bagi #MakAbah sikit, beli #Bungalow sebijik, beli #BMW sebijik..Ha! cukup la tuuu..Tapi, ni depends pada kerje + gaji yang aku dapat la..Kalo gaji aku ciput, memey aku tak mampu lanak ade semua tu..Lagipun tak salah kan Ber-Impian macam ni sebab semua orang ade hak untuk Ber-Impian kan? So, untuk aku capai impian aku nak beli Bungalow and BMW tuu, you guys hari-hari kene doakan I jadi jutawan ok! Wajib Doakan! hahaha..

I Hope One Day #4 : Aku Mampu Jelajah Dunia..
Ha! Lepas jek dah ade keje tetap and gaji masyukk tiap-tiap bulan, aku nak berjalan..aku Ber-Impian nak #JelajahDunia sampai puas! Kalo boleh nak jelajah ke semua tempat yang menarik kat dunia ni ha! Sini, Sana, Situ, semua aku nak pegi..Macam entri aku sebelum ni #HowItFeels?, korang dapat tengok kan betapa aku desperate sangat nak pegi #Oversea and nak tau macam mana keadaan kat sana..hohoho..So, aku akan jadikan aktiviti menjelajah dunia ni sebagai salah satu impian aku..Nampak remeh kan? But, who knows, maybe it will become a reality..So, aku akan teruskan Ber-Impian! Chewah! Hehehe..

I Hope One Day #5 : Aku Berkeluarga..
Ha! Ni impian aku yang last la..Bunyi macam gatai sikit la tapi apedehey? Semua orang pun Ber-Impian macam ni kan? Kalo takdek impian macam tu, memang abnormal la korang..hahaha..Aku nak #NikahKahwin, nak ade #Suami yang sempurna dimata aku, ade #AnakAnak yang comel, #CucuCucu yang lincah and aku harap nanti aku ade keluarga yang bahagia sampai hujung hayat..Amboi,jauh aku pikir kan tapi name pun impian, harusslah pikir jauh..kan? Tapi, #Jodoh tu kan ditangan Allah..Ade jodoh, ade la..Takdek jodoh, #Redha..yang penting, #Doa..kan? So, through ups and down, aku still akan Ber-Impian cenggini..hohoho..

Ha! Semua tu la impian aku..
Tercapai ke tak, takpe..Tolak belakang dulu..Yang penting aku ade impian..
And aku tertarik dengan kata-kata C.S Lewis..Dia Cakap :
“You are never too old to set another goal or to dream a new dream.” 

So,People! Keep Dreaming ok! ADIOS.. :)




I Am The Actor Of My Life! (^_^)

No comments:

Post a Comment