Sunday, April 21, 2013

Total Recall : Dugaan..

He He Hello Guys!
Dah berhari tak update belog ni ha..Rindu pulok rase..hoho..
Emm, patutnye nak update belog semalam, tapi memandangkan malam semalam aku agak kepenatan sikit sebab bawak kakak Kiah (Kak Nisah) jenjalan kat KK, so, aku postpone la..And, arini, aku datang untuk update belog terchenta! Chewah! kikiki..

SO! Entri kali ni pasal Total Recall..
*Kelas kan tajuk entri ni? haha!
Actually, aku just nak Total Recall pasal ape yang jadi kat aku n kengkawan aku ari jumaat aritu..Bukan nak Total Recall pasal kehidupan aku berpuluh-puluh tahun macam #ArnoldSchwarzenegger dalam buku die tajuk Total Recall tu..
Ha! Ingat #ArnoldSchwarzenegger jek mampu buat buku pasal Total Recall? 
Aku pun mampu tau..Cumanya, Total Recall aku versi blog jek la..kikiki..
*dey, apekeheynye banyok benor aku sebut perkataan Total Recall ni?
Ok la..cukup-cukuplah intro-nye..Jom bersedia dengar citer aku yang panjang berjela ni..
Ate, dah namanya pun Total Recall kan? Konfirm ler panjang berjela ye dak? hehe..

Alkisah..
Petang Khamis aritu, Tirah call aku ajak pegi mandi sungai and barbeque-ing kat Sungai Kiulu, Tamparuli hari esoknye (Jumaat)..Then aku macam "Erk,blur jap"..
Yola, takdek angin takdek ribut, terus ajak pegi mandi sungai..Lagipun, bukan dekat Tamparuli tu..About 40kms from KK..Mana nak cari kereta lagi, nak ajak kengkawan lagi..Serious blur and takleh pikir..So, aku decide untuk tido dulu n suruh diaorang jek yang plan baik-baik punyer..ZzzzZZzz..
Bangun jek tido, dalam kul 9malam camtu, aku mesej Zeera tanya, macam mana plan esok? Dia kata okey, dah jumpe kereta..So, ok! Kereta dah jumpe, so plan jadik,set n go!

Keesokan harinya (Jumaat), bermulalah perjalanan kami yang agak banyak dugaan-nya..
Wanna know why? Ha, jom sambung citer!

 Dugaan pertama, bila tuan punyer kereta yang disewa tak la sampai-sampai..Janji pukul 12.30, tapi pukul 2.30 baru kami dapat kereta nya..haisyh! Sabor jelah..So, plan dah lari sikit dah..Lewat lah bertolak ke sungai..Tambah terkilan, bila cuaca hujan pulak..Bila hujan, bahaya sikit lah nak mandi sungai kan? Lagipun, kesian kat Tirah, Huda, Zeera, Pitsa n Farah yang nak naik motor tu..Dalam hati ni, "jadik ke jugak plan kami ni?" Tapi, nasib baik hujan kejap jek..So, boleh teruskan plan kami nak mandi sungai..

Dugaan kedua ni agak lucu lah..Sebabnye, kereta Kancil yang disewa akan dimuatkan 6 orang di dalam nye..Plus, badan kami semua comel2 tembam2 belaka..Can u imagine how??? hoho..Aku n Haje dah selamat dah duduk depan..Aku jadik driver sebab I am the only one who can drive manual..Yang lagi empat orang (Sarah, Kiah, Za, Su) kene la berhimpit2 kat belakang tu..Seriously, kesian sangat kat diaorang..Dah macam tin sardin dah..Kadang-kadang tu aku tanya jugak, korang ok tak, selesa tak? Then diaorang cakap ok,boleh..Walaupun diaorang cakap ok, tapi aku tau, sesak jugak lah rasanya..hoho..Tapi, asal kereta boleh tutup and boleh gerak, dah ok lah tu..So, kami pun teruskan perjalanan!

Alhamdulillah, kami selamat sampai kat Tamparuli..Tapi baru sampai kat roundabout Tamparuli jek, belum sampai lagi kat Sungai Kiulu (21km lagi)..hoho..Lagipun, kami tunggu Farah and Pitsa, tak sampai2 lagi..Tungu punyer tunggu, rupernyer motor diaorang rosak dekat jalan sebelum masuk Tamparuli! Dugaan Ketiga lah ni..So, kami patah balik ler kat bus stop tempat motor diaorang rosak tu..Kesian pulak nak biar kan? hoho..Memandangkan ari pun dah lewat and jauh lagi nak pegi Sungai Kiulu tu, kami decide untuk patah balik KK and cari port untuk barbeque-ing kat KK aje..

Dugaan keempat ni lagi lawak! Memandangkan motor Farah rosak, so terpaksa tinggalkan motor kat situ..Meaning that, Farah and Pitsa xdek transport..So, kami terpaksa pikir jalan terbaik untuk bawak semua orang ke KK! Guess what? Kami dapat idea, aku tumpang motor Tirah..So, Farah yang akan jadi driver, Haje duduk depan, and belakang kancil tu muatkan 5 orang (Kiah, Sarah, Su, Za and Pitsa)..Can u imagine how can 5 people sit at the back of the kancil? But, it is not IMPOSSIBLE bcoz we manage to do it! Like people said "Everything is Possible"..Kalo tadi, muatkan 4 orang kat belakang pun, aku kesian, kali ni aku plus-plus kesian..Kalo tadi dah macm tin sardin, kali ni aku rasa dah macam nasi impit dah..Tapi, alhamdulillah, semuanya berjalan lancar and kami sebelas orang selamat sampai kat KK..

But, wait! Citer ni tak habis lagi..Ade dugaan lain lagi..hoho..

So, bile sampai KK, kami decide untuk barbeque-ing kat Teluk Likas jek la..Mudah sebab dekat dengan UMS..Bila sampai kat Teluk Likas ni, datanglah pulak Dugaan kelima..Dugaan kali ni betoi-betoi mencabar kesabaran kami semua bila arang yang dibakar takmau jadi bara...Semua cara kami dah guna untuk bakar arang tu jadi bara..Guna kertas, daun pelepah, polesterine, semua tak boleh! Guna minyak petrol motor Tirah pun tak boleh..haisyh! Guaner ni..Kalo dah arang takmau jadi bara, guaner nak barbeque-ing kan? Cedek betul lah! Sampai Huda cakap "ini arang bukan sebarang arang, ini arang jadah namanye!" Ha! betul sangat lah tu apa yang Huda cakap tu..hoho..So last-last Pitsa cadangkan untuk guna getah tayar untuk bakar arang tu..So, Tirah volunteer-kan diri die untuk balik ambik tayar kat hostel die..

Kemudian, datanglah Dugaan keenam bila Tirah yang mengambik getah tayar tak muncul-muncul dekat sejam! Letih la nak tunggu..Sampai Sarah, Haje and Farah dah tertido -tido dah..Sementara tunggu Tirah datang, kami makan dulu nasi ngan gulai tempoyak..Tahap kebulur tak hingat dah dari pagi tak makan..Mujur ade gulai tempoyak tu..Haje and Kiah yang tak makan tempoyak tu, terpaksa la makan nasi berlaukkan kacang + ikan bilis goreng jek..Kesian diaorang..Habis makan pun, Tirah tak sampai-sampai..adeh! Nak, dekat pukul 8, baru ler Tirah sampai dengan getah tayarnya..and finally, kami berjaya jugak bakar arang jadi bara and berjaya barbeque-ing!

Hmm, banyak kan dugaan kami? hoho..
Tapi, kami tau semua dugaan ni ada hikmahnye..
Mungkin Allah S.W.T tak izinkan kami ke Sungai Kiulu tu..So, kami Redha ajelah! :)
Lagipun, semua yang jadi ni pun, kenangan buat kami jugak! Kenangan yang tak dapat dibeli and akan dikenangan sampai bile-bile..Kenangan yang memenatkan tapi manis untuk dikenang..:)

At Teluk Likas..
Ha! Panjang benor citer aku kan? Hehehe..Nama pun Total Recall, haruslah panjang! haha..
Sorry, takdek banyak gambar kami untuk ditatap sebab broadband dah mula nak selow..hoho..

Ok la..That's all for now! ADIOS.. :)



I Am The Actor Of My Life! (^_^)

No comments:

Post a Comment