Monday, April 15, 2013

Suddenly Change!

He He Hello Guys!
Hmm, Alhamdulillah, aku dah kat KK ni..
Malam tadi, aku memang sedih tapi tak sampai tahap HOMESICK ok..
Kiranya, aku still boleh control diri aku la..
Kali ni, takdek buat projek sedih-sedih (menangis sampai lenjun) dalam bilik..
Tough + Strong enough la konon kan? hoho..

But, this morning, my mood suddenly change!
Now, I admit that, still, I'm a girl who cannot run from the word HOMESICK in her life!
Yes! Aku tau aku cengeng, moody gloomy, sensitif tak tentu hala..
But, that's me! I am who I am..And I'm not ashamed to admit it.. :O

Guess why my mood suddenly change?
Bcoz, this morning, Abah text me "Ana, abah sakit kaki"..
Ya Allah, I am so so so sad reading the message and I'm still crying until now.. :(
If you guys were me, you'll feel the same thing kan?
Ye..Kalo setakat kaki luka ke, terseliuh ke, memang la tak sedih sangat kan?
Tapi aku tau, sakit kaki Abah tu bukan sakit biasa..Kalo sakit biasa, Abah takkan mesej bagitau aku..Aku tau, sakitnya berbisa, berdenyut-denyut..Kadang tu, nak jalan pun susah..Boleh cakap macam gaut tapi taktau la Abah memang ade gaut ke tak..
Kesian Abah and I'm worried.. :(
Maybe Abah sakit kaki, sebab banyak drive semalam sebab hantar aku pegi airport..
Abah memang macam tu..Tak kira apa pun, tak kira letih penat, memang akan hantar jugak aku pegi airport and Mak sebagai peneman setia..Langsung tak tido sepanjang perjalanan, temankan Abah yang drive supaya Abah tak ngantok..Murninya pengorbanan Mak Abah..Bukan dekat Ipoh ke KLIA tu..Jauh!

Hmm, that's the reason why my mood suddenly change!
I'm writing this entry, just to express my feeling..*tula tujuan blog kan? 
And also, I'm writing this, just to remind my self how big Mak Abah sacrifies for me...

Tengok, betapa mulianya ayah-ayah, mak-mak kite yang sanggup berkorban sentiasa untuk anak-anaknye..Mak Bapak sape2 pun, akan berkorban untuk anak-anak die macam mana Mak Abah aku berkorban untuk aku adik-beradik..Mungkin, pengorbanan setiap Mak Bapak tu berbeza terhadap anaknya tapi still, mereka banyak berkorban kan?
Tapi, kita yang anak ni, belum tentu mampu balas jasa diaorang tu kan? Belum tentu mampu buat apa yang diaorang buat untuk kite kan?
So! Hargai pengorbanan Mak Bapak kite okey! :)


How lucky am I to have Abah as my father and Mak as my mother!
I hope one day, I can repay them back..
Love both of them..




I Am The Actor Of My Life! (^_^)

No comments:

Post a Comment