Sunday, July 21, 2013

Syawal untuk Aku?

He He Hello Guys! Salam Ramadhan.
Alhamdulillah, dah 12 hari kita berpuasa kan?
Emm, makin banyak hari yang dah kita tempuh dalam Ramadhan ni, maknanya, makin dekat la Syawal dengan kita kan? 
Have you guys make a preparation for the upcoming Syawal?
Me? Not yet! Or I can say nothing to be prepared. hoho
Disebabkan Syawal mula menampakkan bayang, timbul idea nak buat entri ni : 
Syawal untuk Aku?

Cakap pasal Syawal, mula la rasa nak sebak jek. Sebabnya, tahun ni, aku mungkin tak dapat balik beraya kat kampung sebabkan takdek cuti untuk budak-budak praktikal. huhu.
Selalunya tiap-tiap tahun, mesti beraya kat Gerik dengan family. Tapi tahun ni, mungkin tak dapat buat macam tu lagi atas dasar tuntutan hidup. Chewah!
Bila teringat yang aku tak dapat balik raya, mesti aku akan cakap dalam hati :
 " takpe, takpe, pengorbanan ni, pengorbanan. sikit jek lagi masa."
I keep reminding myself that I must be strong on this Syawal and I'm not alone here! 
Fatin kan ade?

Aku tau :
Sebanyak mana aku bersedih tak dapat raya dengan keluarga aku, sebanyak tu jugak keluarga aku bersedih tanpa aku raya ni. 
Kalau aku mampu menghadapi Ramadhan tanpa keluarga disisi, aku jugak mampu menghadapi Syawal tanpa keluarga disisi. Insyaallah.

So, tahun ni macam  mana ye Syawal untuk Aku?
Just wait and see! :)




p/s : Insyaallah akan beraya di rumah keluarga angkat kat Bongawan.



I Am The Actor Of My Life! (^_^)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.