Tuesday, April 03, 2012

Tidak Pernah Lupa!

Kata Si Pengajar:

" Memaafkan itu senang..
Melupakan itu yang payah! "

Glurrrpppp!
Terkena batang hidung sendiri!

Terkesima!.......Wajah Memucat!.......Hati Tersiat!

Mereka juga disitu..
Mendengar perkara yg sama..

Dalam hati tertanya!

Adakah benak mereka merasakan rasa yg sama??
Adakah mulut mereka mermperkatakan hal yg sama??
Adakah akal mereka memikirkan benda yg sama??
Adakah hati mereka mengungkit kenangan yg sama??
Adakah batang hidung mereka terkena sama??

Ya Allah!
Sungguh! Aku sudah memaafkan mereka.!

Tapi benarlah..
Aku masih belum melupakan semua..
Setiap perkara..
Setiap cara..
Setiap luka..
Juga setiap duka..

Aku manusia biasa!
Bukan luar biasa!
Aku tidak pernah lupa!

Aku tidak berdendam!
Cuma tidak pernah lupa!

Ya! Tidak pernah lupa!




I Am The Actor Of My Life! (^_^)

2 comments:

  1. suke ayat dalam kotak tu :)
    jangan memakse utk lupekan sumthing kan.btw,singgah blog merah nih :) merah nyerr

    ReplyDelete